Ren konst

Standard

Vid en promenad kom jag till Nydalasjöns södra del. Bredvid sjön var några nya dammar, parkbäckar bredvid
så att man kan sitta och njuta av installationen. På stränderna finns redan kabbeleka, en vacker, giftig, gul blomma. I dammsystemet finns ett avsmalnande parti just där finns även vattenväxter. I en annan del finns flera uppstickande gravstensliknade block.

Jag såg att det längre bort fanns en skylt. Jag gick dit för att läsa om vad konsten var tänkt att föreställa.
Där stod det: Har renas dagvattnet från Nydalavikens bostadsområde.

2 reaktioner på ”Ren konst

  1. Ja, just kabbelekor påminner mig om en bra lärare som jag hade i Småland. Det kanske är därför jag gillar att se dem blomma.

Kommentera

