Fåglar

Standard

I lördags var det några trevliga damer som jag känner som funderade.

_vad tyst det är, jag hör ingen fågelsång längre.

– ja, de har nog flygit iväg till ett varmare land redan.

Hursomhelst jag har sett gott om fåglar, gråsparvar och bofinkar i flock tillsammans i träd och på gräsmattor. Jag har sett dem äta av gräsfrön som folk spritt ut för att kala fläckar i gräsmattan ska växa igen.

Alltså fåglarna är kvar men de har börjat gruppera sig och äta ordentligt inför flytten. De hävdar inte revir längre. Det är därför de inte sjunger.

Jag tycker att det är trevligt att se dem trots att de inte sjunger nu.

En reaktion på ”Fåglar

  1. Detta är ett bra exempel på hur jag vill att ett inlägg i den här bloggen ska vara,
    Om jag får fler bra naturupplevelser kan jag skriva bättre.

Kommentera

