Helg

Standard

Jag bloggade inget under helgen. Det var avsiktligt för att få lugn och ro. Det fungerade vi fick helgfrid.

Visst måste vi ofta handla eller tvätta även under helgen, men det viktiga tycker jag är göra sådana saker utan stress.

På lördagen efter handlandet och lunchen gick vi även en promenad på ca 75 minuter till Vassara älv och längs älven.
Det var mulet och snöade milt och marken var redan snötäckt,
vitt,vitt,vitt…

När vi hade kommit till hembygdområdet gick vi över älven på en liten bro, på en plats där älven är lite mer forsande. Där såg vi en strömstare .

Jag brukade se strömstare i februari i Småland när jag var tonåring, jag har inte sen en sådan fågel i oktober förrut.  Men det var precis rätt miljö.

Tänk att jag kan bli så glad av att se en liten fågel som bara lever sitt eget liv.

Igår var jag bland kristna nästan hela dagen, täckte in hela spektrumet med psalmer från 1400-talet och moderna popsånger Leonard Cohens Halleluja i en svensk version, sjungen av två barn i lågstadieålder.  Det var generöst med fika och mat och det behövs för att orka med en sådan kyrkdag.

En reaktion på ”Helg

  1. Strömstare: Du klarar av det. Se chanserna som kommer i din väg. Min gåva till dig är att vara generös mot dig själv. Släpp kraven ett tag och unna dig något roligt. Du behöver göra något annat. Åk bort, gå ut. eller bara koppla av en stund. (Djurens språk av Solöga)

Kommentera

