Tomtar och träsk

Standard

Dagen känns bra. Jag har lyssnat till gårdagens idollåtar på internet. Jag orkade inte trängas framför TVn igår.

Sedan gick vi ut för att se på tävlande tomtar på torget, det var riktigt kul att se dem åka snabb släde efter renar.

Jag fick ett julkort av den estniske tomten, ett som förställer honom själv.

När vi kom hem såg vi på TV-programmet Finska Fenomen som handlade om träskfotboll och annan idrott.

Jag har tillgång till bra böcker att läsa men jag försöker att inte läsa för mycket åt gången utan orka förstå vad jag läser.

Ikväll är vi hembjudna till en av min mans kollegor. Kollegan träffade oss när vi var ute och såg på tomtar.

Kommentera

