Vardagsmotion

Standard

Idag var jag ute med barnen på skolgården största delen av mina tre arbetstimmar. Det är viktigt att observera rolig pulkåkning och fint byggda snöfåtöljer. Det är också viktigt att observera konflikter, olovlig snöbollskastning och slagsmål. Även om vi inte hinner förhindra bråk är det viktigt för barnen att bli sedda.

I övrigt hinner jag och orkar jag inte motionera vilket bekymmrar mig just nu. I måndags eftermiddag tog jag mig till badhuset
men jag fick värk i nacke och axlar ganska snabbt.

Kanske på grund av att det var kallt ute när jag gick till badhuset så att jag spände mig. Jag klarade bara 10 minuter i bassängen och 10 minuter i bastun, nackspänning gav mig yrsel och andnöd. Det kändes som ett onödigt dyrt och plågsamt badhusbesök.

Gym finns lyckligtvis inne i huset där jag bor. Inga transportsträckor som man riskerar att förfrysa sig på.
Men jag har fortfarande lite ont i axlarna och vill inte styrketräna idag.

Tänk var bra det är att jag har rätt jobb. Tack vare jobbet får jag alltid motion på vardagarna.

Kommentera

