Bara en minut till, bara en dag till

Standard

Idag känner jag mig trött men inte sjukligt trött. Men jag känner att jag behöver även denna dag som återhämtning.

Efter frukosten gick jag och lade mig, det var kl 8. Jag vaknade igen halv 10. Den tid då jag egentligen ska börja jobba om jag är frisk.

Om jag ska vara ärlig vaknade jag till lite vid halv 9 också men då steg jag inte ens upp, utan tänkte.

-Bara en minut till.

När jag väl hade stigit upp och tittat på klockan hade jag något slags val, att komma till jobbet men komma sent eller att utan att det kostar mig något vara sjukskriven även idag.

Jag prövade att packa matlåda i ryggsäcken och ta på mig tjocktröja och täckbyxor. Det kändes fel, jag kan inte förklara det bättre.

Alltså är jag hemma idag också. Säg ifrån om ni tycker att jag är för feg eller för lat.

Vad är det ärligaste och det bästa i ett sådant läge, när man varit sjuk i typ influensa och är på gränsen till frisk?

Kommentera

