Kan bloggen bli bättre?

Standard

Ett problem med att blogga om bra upplevelser i ur sitt verkliga liv, är att det bästa kommer inte mest.

En riktig bra upplevelse gör mig för trött efteråt för att blogga direkt …och även om jag inte alltid blir jättetrött av sådant som jag definierar som bra upplevelser tar de ofta bort datorsuget för en halv dag eller så.

Då kanske jag får något vettigt gjort i hushållet istället.

Jag hade en bra upplevelse i gudtjänstformat i söndags, där det samiska temat var det som lockade. Fast det jag gläds mest åt är människrona jag fick möta och sångerna vi fick sjunga tillsammans.

Efter det framstår veckans övriga ”bloggbara” händelser som lite bleka. Exempelvis att jag sett skator bråka med varann mer än jag tycker verkar vanligt,

att jag var på ett bra träningspass idag,

att jag hörde okända barn säga kloka saker i omklädningsrummet,

att en mycket hjälpsam person kortade ner två par nya byxor åt mig igår, och det är inte första gången jag får sådan hjälp.

att jag just nu väntar på en person som är på resa.

När jag tänker efter är ju allt det där också intressant.

Med tanke på vad jag hittills omnämnt:kan den här bloggen bli bättre? Eller är den tillsvidare precis lagom som den är?

2 reaktioner på ”Kan bloggen bli bättre?

  1. ida

    tycker den duger som den är, lite hemlighetsfull å hel del du. om du vill ändra nått kan du säkert hitta på det själv. kram

Kommentera

