Styrketräning

Standard

Idag har jag testat mitt styrketräningsprogram från den stora träningsanläggningen i ett mindre källargym.

Allt fungerade utom utåtrotation (en axelövning). Det finns ingen dragmaskin för utåtrotation i det billiga källargymmet. Det känns tråkigt eftersom syftet med mitt träningsprogram är att rehabilitera axlarna samtidigt som resten av kroppen får lagom träning. Har någon ett tips på en alternativ övning som jag kan köra då mitt träningskort på lyxgymmet går ut.

Mer om källargymmet. När man tränar bland grannarna är det deras musiksmak som gäller om de är där. Först var det två killar med en för mig okänd hårdrock. Intressant, fina melodislingor mellan de hesa skriken. De flesta skivor är dock bättre än reklamradio som inte alls passar när man ska hålla igång.

Sedan kom en annan kille som lyfte mycket tyngre, men som genast bytte till lättare popmusik.

Källargymmets speglar har byt plats sedan jag senast tränade där för ett halvår  sedan. En balansboll har införskaffats: bra! En av träningsbänkarna visar sig skumgummifyllning: dåligt!

Sammanfattningsvis godkänt. Varför tränar jag inte där oftare?

3 reaktioner på ”Styrketräning

  1. Urban Ingelsson

    Det mesta går att göra med handtag, rep, block och vikt. Jag vet för lite om ”utåtrotation” för att kunna säga mer. Bra att du tränar. Jag borde träna.

  2. ida

    om du har tillgång till lyxgymmet fråga en gyminstruktör där. jag tror jag måste se källargymmet för att kunna ge ngt tips. mvh ida

  3. Tack Urban och Ida för uppmuntran och råd. Jag har tillgång till lyxgymmet fram till 27 mars, jag ska definitivt fråga en instruktör där.

Kommentera

