Vårkänslor

Standard

Bland vårkänslorna finns både glädje och trötthet. Det händer mer än jag kan berätta om. Förra veckan har jag sett tussilago, knipor och sångsvanar.

Den här veckan är det sverigefinsk vecka på finska klubben. Idag har jag gått stavgång, ätit god lunchmat och pysslat inför påsken. Men det visas även film, jag ska försöka se åtminstone en av de åtta filmer som visas där gratis.

Jag kollar efter översättningsuppdrag, några timmar varje vardagsmorgon. Finns det inget jag vågar mig på försöker jag ändå lära mig något om marknaden och om arbetsmetoder och hjälpmedel.

Jag har inte gett upp hoppet om att delvis jobba i universitetsmiljö. Så jag lägger även tid på att behålla mina akademiska kontakter.

En reaktion på ”Vårkänslor

  1. ida

    gillar detta inlägg. våren har kommit till eksjö oxå. måsarna har börjat skria utanför min balkong. Kram / ida

Kommentera

