Behövs bloggen?

Standard

En av de ursprungliga motivationerna till bloggskrivandet var att det skulle vara något jobbliknande att göra medan jag söker jobb, samt att kunder skulle kunna hitta till mitt översättningsföretag via bloggen såsmåningom…
När jag övat mig och blivit bättre på att skriva.

Nu när jag har börjat få den mängd uppdrag som jag orkar med vid den här tiden (ungefär en månad innan vårt barn ska födas) blir det oftast så att
när jag arbetar så arbetar jag och när jag vilar så vilar jag.

Något som bloggen har bidragit med är mer uppmärksamhet. Igår gladde jag mig exempelvis åt förgätmigej, skogstjänor och vindens sus bland björklöven. Allt detta i stadsmiljö, det behövs inga strapatser för att njuta av naturen.

Idag är det Sveriges nationaldag, det jag ser framemot är att fika gott ute och kanske träffa några vänner.

2 reaktioner på ”Behövs bloggen?

Kommentera

