FAS 3

Standard

Jag befinner mig nu i en livssituation,när jag underligt nog önskar att Arbetsförmedlingen skyndar på med att hitta ett obetalt FAS 3- arbete åt mig. Jag får inte ens försörjningsstöd eftersom min man har tillräcklig inkomst.  Det vore bättre om jag  fick betalt, symboliskt för att visa att även min  insats är värdefull. Och när jag tar några översättaruppdrag genom mitt företag är det just vad jag får symboliskt betalt.

Just nu bor vi på bara ett ställe, levnadsomkostnaderna är relativt låga och dotterns inskolning på hennes tredje förskola går bra,

Jag behöver utreda hur långa  arbetsdagar jag klarar av, Flera läkare gissar på halvtid, försäkringskassan gissar på heltid och personligen vill jag sikta på något däremellan.

Medan jag väntar ska jag passa på att tillbringa mycket tid i stadens fina bibliotek, gärna med min dotter.

Kommentera

