Mulna vårdagar

Standard

Sedan jag bloggade senast har jag upplevt fler gråa vårdagar, med eller utan duggregn. Dagar som jag upplever som uppfriskande, men uppmärksamhet krävs för att se det jag ser.

Jag har tillbringat en del tid på finska klubbens sommarstuga, ikväll ska jag dit för att träna Pilates. I lördags hade jag dottern med mig.  Det finns saker som man bara kan upptäcka på barns vis. Exempelvis hur roligt det är att kasta en ballong till en annan människa på en ojämn gräsmatta och uppleva hur vinden gör att ballongen inte alltid far dit man tänkt.

Idag gick jag till unversitetsbiblioteket för att återlämna en oläst roman om småbarnsföräldrar, jag såg en utställning om ungersk bokkonst- dvs konst i bokformat, och jag såg kabbelekorna vid universitetsdammen för första gången för iår.

 

 

 

Kommentera

