Ut!

Standard

6/6 Det här inlägget började jag skriva på för 2 dagar sen. Sedan dess har jag  bland annat klippt bort överblommade tulpaner i svärföräldrarnas trädgård i  ett väder med riktig sommarkänsla.

4/6 Bloggvärden WordPress frågade om du kunde teleportera dig varsomhelst, vart skulle då åka då.

Mitt svar just nu är enkelt: Ut! Utanför min dörr! Ut och sitta eller kanske mest titta.  Ut och gå, kanske till biblioteket eller affären, utan att gå för fort. Jag väljer alltså inte biblioteket som min speciella plats, utan jag väljer just utomhus.

Lycka är dagsljus, maskrosor och andra blommor, gräsänder och andra fåglar,  Jag är glad när  mitt barn småsjunger i vagnen och vi är på väg någonstans.

Barnet ser traktorer, ambulanser och andra lekar.

Jag har tur, ikväll är det planteringskväll i vårt kvarter. Snart om en kvart. Så nu hinner jag inte skriva mer.

Jag måste ut!

2 reaktioner på ”Ut!

  1. Mikko

    Tack för dina kommentarer! Din text är mycket bra också, särskilt tyckte jag om satsen ”Lycka är…”. Jag ska följa dig också, jag kan träna mitt Svenska samtidigt!

    Jag finns det roligt hur du skrev ”Jag måste gå ut!” och jag skrev ”Det måste vara vägen ut.” i fri skriv uppgiften. Great minds think alike! 😀

Kommentera

