Den intressantaste nya bekantskapen 2014

Standard

En av bloggträningsuppgifterna den här månaden är att skriva om den intressantaste personen jag träffat det senaste halvåret.

Jag tänker på en person som har en stark och glad röst. Bara rösten räcker för att man ska förstå att det här är någon som är värd att lyssna på. Hon är blond, jag tänker mig henne med fladdrande hår.  Hon klär sig gärna med stövlar och klänning som en tuff tjej, fastän hon troligen är 16 år äldre än vad jag är. Om jag klädde mig så skulle jag stappla och frysa. Men hon är inte frusen av sig, hon verkar ha balans i livet och vågar ta plats. Hon har sånt flyt i språken, det är fascinerande.

Men det intressantaste med henne är hur hennes intressen och erfarenheter tar tag i min bakgrund, mina intressen och min vilja. Bara det att hon finns gör att jag vågar mer. Jag hoppas att hon finner mig intressant trots att jag inte ännu slagit igenom som författare.

Jag hoppas att hon uppskattar de där chattarna om ord, historia och nyanser som vi hade för några veckor sedan. Det är faktiskt saker som  man inte kan tala med så många om.

På andra plats kommer den unge pappan som pratar flytande sydsamiska med sin ettåring. Han har också språkflyt.

2 reaktioner på ”Den intressantaste nya bekantskapen 2014

Kommentera

