Ingen föräldrablogg men…

Standard

Jag tycker inte om den där typen av bloggar, där föräldrar bara skriver om allt underbart, tokigt, klokt och gulligt som deras barn hittat på. Jag vill inte vara en sådan person som använder mitt barn för att få bekräftelse från främlingar.

Men och andra sidan är jag så tacksam för min fantastiska dotter att om jag ska anstränga mig för att undvika att nämna något om henne är det svårt att skriva någonting alls. Det var därför den här bloggen stod stilla i ett par år, när hon var mindre och samtidigt var nästa hela mitt liv och min vardag.

Hon är klok, hon håller ordning på oss. Hon påminner oss exempelvis om att köpa mer bröd och mer frukt. Hon har en fantastisk fantasi, figurer från böcker vi läst för henne och från klipp hon sätt på youtube, blir med i nya sagor när hon leker för sig själv  vid läggdags.   Och vi har så många minnen vi delar, vi kan tala om tiden före Sundsvall, tiden i Sundsvall och tiden efter Sundsvall på ett sätt som hela familjen förstår. Och hon har inte ens fyllt tre än.

Just det här inlägget handlar om min dotter. Nästa inlägg kommer att handla om något annat. Så att det blir en blandat blogg av mina upplevelser av olika slag. Inte en sådan där föräldrablogg.

Kommentera

