Vardagsfest

Standard

WordPress frågar vilken fest jag skulle sakna mest om någon skulle tvinga fram en förändring.  Det första jag tänkte på var faktiskt besöken på vår lokala mataffär och vårt lokala bibliotek. Det andra jag tänkte på var kristen gemenskap. Det är ju jätteviktigt. Och faktiskt förbjudet i många olika slags diktaturer idag. Det borde ju ha varit det första jag tänkte på.

Predikan och lovsång i de gudstjänstlokaler vi brukar vara uppmuntrande. Men de är samtalen jag i första hand tänker på. Att råka se en vän ute samtidigt som man grubblar över något viktigt och vännen säger:

”Jag ska be för dig”.

Planerade vardagliga träffar är också viktiga. Hemgrupper där man delar ett bibelstycke och lite fika med varandra. Eller kanske få bjuda in några som man känner men som man inte träffar så ofta på en vardagsfest. Till och med städningen inför besöket känns vilsam och välsignad. Det är faktiskt de enda gånger de känns motiverat att sätta in storstädning i schemat.

 

 

 

 

Kommentera

