Dröm och verklighet

Standard

För några nätter sedan hade jag en dröm som var ovanligt mysig, trots att det hela tiden hände oväntade saker som lätt skulle kunnat oroa en vaken människa. I drömmen skulle jag, min  mamma, min man och min dotter besöka en familj som vi kände till men så vi aldrig träffat på riktigt.

När vi kom fram var bara mannen hemma, familjens mormor var oväntat på sjukhus och resten av familjen besökte henne, läget var under kontroll.

Värden bjöd på potatis och köttfärssås i en stor gästmatsal med mörkt vinröda väggar.  Normalt skulle jag varit ledsen över att det inte fanns någon sallad till, men i drömmen tyckte jag att det var gott. Jag kände att det nog fanns en hel del rivna grönsaker i såsen.

Värden var barfota för att han hade lite ont i några tånaglar. Men det störde inte någon, vi hade trevligt och spelade ett spel om sammansatta ord. Alla kunde delta.

Vi förstod att sedan skulle vi få en stund med bara värdinnan, när mannen skulle natta skolbarnen och plåstra om sina tår. Men det hann jag inte med i drömmen för den tog slut så.

Dagen efter regnade det rejält i verkligen.  Jag gick minst 4 kilometer i mina gummistövlar för att köpa gummistövlar åt min dotter.

Efteråt hade jag ont i stortånaglarna på ett sätt som liknade det som drömvärden hade.

 

Lämna en kommentar