Matvalsparadox

Standard

Idag har jag bakat bröd samtidigt som jag bläddrat i kokböcker skrivna av människor som rekommenderar att att man slutar med bröd. Paradoxalt….

Men jag är mer intresserad av andra typer av tips i de böckerna, spenat med philadelphiaost och tsatsiki m. fl.
Allt som kan göra att grönsaker kan få ta mer plats och bli mer mättade, och jag vill slippa blodsockerrelaterade humörsvängingar vid PMS-tid.

Jag gör förstås som jag vill när det gäller LCHF och GI… Än så längre känner jag att jag vill ha kvar mitt grova bröd och mina bönor.

Det här ska inte bli någon matblogg, ämnet är med för att det är en sådan anmärkningsvärd vardagsfundering.

Kommentera

