Ny chans att vinna Memrise T-shirt

Standard

Inlärningsföretaget Memrise har lagt till ännu en tävling, den som flitigast övar och lär sig fågelsång från Europas 400 vanligaste fåglar vinner en t-shirt.

Det känns som om jag har en rimlig chans den här gången. Jag fick nämligen en CD med Sveriges vanligaste 90 fåglar i 14 års- eller 15 årspresent, och jag lärde mig några arter redan tonåring.

jag har alltid varit en bättre fågellyssnare än fågelskådade, eftersom jag har svårt att förstå poängen med dyra kikare. Det känns ju inte riktigt vardagligt med en dyr, tung kikare.

Lyssna på fåglar däremot kan man göra på vilken promenad som helst.

Kommentera

