Hur gick det med inlärningsutmaningarna?

Standard

I tidigare inlägg har jag skrivit om en tävling i allmän språkinlärning som varade en månad och en annan tävling om att lära sig känna igen fågelsång som varande en vecka.

Jag är nu glad att tävlingsstressen är över.

Om jag förstått rätt så kom jag någonstans på plats 2000-3000 när det gällde att lära sig nya ord under januari. Och jag kom på plats 16 eller 17 när det gällde att ägna sig åt fågelsångskursen under en specifik vecka.

Det språk jag gjorde snabbast framsteg med i januari var Tagalog, och det var också det språk som kändes mest sportsligt att satsa på eftersom det är ett halt nytt språk för mig.

Jag ska fortsätta med fågelkursen fast mycket långsammare. och planera för minst en utflykt till Grössjön i maj så att jag får glädje av den kunskapen. Jag kommer att behöva träna kondition för att orka vara ute en halvdag.

Nästa utmaning kommer från WordPress, inte från Memrise. Jag har anmält mig till en diktkurs som börjar den 16.de februari. Ni kommer alltså att få se dikter här på bloggen under februari och mars.

Idag har jag även meljat till min nye handläggare på arbetsförmedlingen, jag hoppas att denne kan ordna med en mer jobbliknade vardagsutmaning snart.

En reaktion på ”Hur gick det med inlärningsutmaningarna?

Kommentera

